EN DAG I FINN SCHJØLL’S PARADIS!

Ved en koselig havn i idylliske Åsgårdstrand, og like ved Edvard Munch’s forhenværende bosted, ligger sommerhuset til Finn Schjøll. Også kjent som hele Norges «Blomster Finn».

Sist helg hadde jeg den store glede av å få besøke han i dette vakre paradiset, og vil gjerne dele med dere en fargerik, herlig og skikkelig hyggelig omvisning og kaffekos hos Finn.

Etter at pandemien satt sine begrensninger for tidligere avtaler, fikk vi endelig til et besøk. I sammenheng med en jentetur til Oslo, og pressevisning med Magnor tok jeg med meg min mor, mormor og en av mine søstre for å skape en minnerik og ekstra koselig helg. Tror jeg kan si på vegne av alle at denne helgen har skrevet seg inn i historien på mange måter. Helt herlig!

 

Denne karen har alltid noe på gang, og jobbet med denne fine kransen da vi kom. Godt mottatt ble vi med en spennende hageomvisning som videre gikk over i hyggelig kaffeselskap inne. Et hus med sjel og mange flotte rom, spøkte vi og fjollet oss gjennom rommene. Du er virkelig en flott person du Finn, og vi hadde en helt magisk dag, hvor timene bare fløy avgårde.

 

 

Her bugnet det av alle farger. Mormor fikk med seg av de lille små lange blomstene her, som hun kunne ta frø svoger plante. Spennende og se om hun får de til^^ Hun er foresten svak for avleggere, så det ble mye spøk om det i løpet av hele helgeturen. Hun fikk nemlig med seg en her og en der.. Hihi^^

En personlig gave, til en som betyr mye og ikke minst engasjerer seg i meg og min lidenskap. Hva gir man til Blomster Finn liksom ? Jo, det måtte bare bli en mus, inspirert av han selv. Her hos meg har jeg en musefamilien som symboliserer familien min, strikka av dyktige Elisabeth Madland, som står bak «Musehuset» på Facebook. Jeg bestilte denne og ga henne dermed utfordringen om en «Finn-mus» , som hun tok på strak arm.

Musa eller den lille «maskotten» ble tatt godt i mot, og han syntes det var veldig gøy med noe så personlig og omtenksomt. Supersøt! Han bruker å handle en liten ting på hvert nye sted han besøker, så da passet det godt med en liten ting fra Ålgård, med oss på besøk.

Rundt bryllupet til meg og Pål Børge fikk jeg mange gode tips og råd, og har mye og takke han for. Tenk at han slo på tråden både dagen før og dagen etter bryllupet for å høre status. Gurimalla for et tvers gjennom godt og ikke minst raust menneske!

Favorittbildet fra besøket som sier mer en tusen ord. Humor mangler det ikke på, og glede var det i hver et hjørne.

 

Her ser dere gamle broderier han hadde funnet på Frelsesarmeen og sydd sammen til både sengegavl, sengeteppe puter osv. Et kunstverk, og en kreativitet av de skjeldne.


– Tusen takk for besøket. Vi titter gjerne innom igjen. Og håper på en visitt her på terrassen en sommerdag om du er i disse trakter. For en dag, for noen flotte minner.

 

0 kommentarer

Siste innlegg