GJØR SOM MEG, LAG DEG IDYLL HJEMME!

Hage og terrasse sesong er endelig i gang, og vi har karret oss til riktig side av året. Er det ikke deilig vel? Det gjelder å gripe tak i det som gledes over kan. Gjøre det koselig der vi er slik at vi trives desto mer!

Her en ettermiddag klarte jeg ikke vente lengre, og lekte meg med borddekking på terrassen igjen. Uten gjester men i eget selskap. Jeg, blomster, porselen, vinservise, bestikk, vaser, kamera og et nydelig landskap som bevegelig lærrett i bakgrunnen.

«Trae» heter det vakre serviset fra Magnor. Sammen med «Pure Champagne» bestikket, «Rocks Amber» vasene og glass fra «Tokyo» serien synes jeg det ble en helhetlig gjennomføring på bordet. Alt i harmoni og klasse! Magnor og deres designere leverer, og nok en norsk ting å være stolt av.

Prikken over i’en på et bord er alltid blomstene spør du meg. Det gir friskhet og mangfold. For meg er det nesten farlig deilig å ta turen innom Floriss nede i Ålgård. Det gir meg såå mange ideer!! Her har jeg valgt fire ulike typer å satt sammen små buketter. Selvfølgelig sniker også noen av boblen vasene til Finn Schjøll seg også med som vanlig. De kler alt! Og et bord er ekstra fint med en boble eller to.

Lyset er det viktigste når man holder på med foto. Her kan man både leke seg, bli superglad og irritert alt etter om lyset er på lag eller ikke. Fra denne terrassen gir lyset en helt nydelig lunhet og atmosfære på kvelden, så her er det virkelig idyllisk og kose seg. Det øyeblikket før solnedgangen begynner og sola titter frem bak naboens hus.. Det er som i et eventyr. Som i et eventyr med en lykkelig ende.

Jeg tror virkelig at det vi er inne i nå går mot en positiv ende. Vi må fortsette og ha håpet, se fremover og ikke minst må vi glede oss over det vi kan og være takknemlige.

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg