JEG HAR TATT ET BEVISST VALG!

God kveld kjære tålmodige lesere!

3 uker med sommerferie er over, og vi har virkelig hatt tidenes ferie sammen med barna. Elsker å feriere i Norge og være sammen med venner og familie. Alt fra telt tur i skogen, til dyreparken, kongeparken, sykkeltur, utflukter i nærområdet og en uke på Sørlandet siste uken. Helt MAGISK, mildt sagt !!

De siste årene har dere fått ta del i både oppturer og nedturer, og jeg har ikke lagt skjul på noe når det kommer til meg selv. Familie, sykdom, hverdag og selvfølgelig aller mest hus og hjem. Jeg elsker å dele, å det gir meg så utrolig mye tilbake! Men denne ferien hadde jeg litt i tankene at bloggen ikke skulle ha like mye fokus som den pleier..

Vonde ting fra fortiden har innhentet meg i kommentarfeltet her på bloggen, og jeg har faktisk vurdert om jeg skulle stenge kommentarfeltet helt.. Selvfølgelig må jeg tåle kritikk og at noen der ute oppfører seg som troll på nettet, så lenge jeg velger å dele så mye som jeg gjør. Å det skal mye til for å vippe meg av pinnen, så jeg bryr meg ikke om hva som helst. Men! Når noe som har gjort meg skikkelig vondt en stor del av barndommen og tidlig tenårene plutselig møter meg i kommentarfeltet på bloggen min, for å nærmest gi meg selv dårlig samvittighet for vonde minner jeg har blitt påført og ikke har kunnet styre, da blir det som å stikke en pinne i et sår som endelig hadde fått tykk skorpe på…!

Jeg har vært inne på dette før, og skal ikke gå i dybden på det. Poenget mitt er bare at jeg synes det er utrolig urettferdig når du har tatt et standpunkt om noe, prøvd i mange år å bli ferdig med noe og faktisk likevel er det noe som skal forfølge deg og gnistre opp i ny og ne..! Bloggen er min kanal. En hobby som har gitt meg uendelig mye glede! Faktisk min egen lille fortetning etterhvert, og noe jeg ønsker å bygge videre på så lenge som jeg kan. Det er kjempe gøy!!! En reise jeg bare kunne drømt om, og som jeg aldri hadde trodd jeg skulle få være med på. Jeg synes jeg kan bruke et slagord som er skikkelig i ilden om dagen for å virkelig uttrykke min frustrasjon over dette : NOK ER NOK! Jeg er stolt av hva jeg har fått til. Og du som kanskje leser dette nå og muligens kjenner på en liten gnist her… Les neste avsnitt og tenk deg om!

– Man kan faktisk ikke bare dra fra noe som spirer, uten å vanne det og plutselig forvente full blomstring mange år etter. Og om blomsten kanskje da lyser opp, etter å ha blitt vanna av andre eller strekt seg så godt den kunne etter hver eneste dråpe, er det da riktig å bare plukke den som sin egen uten så mye som en liten tanke ?

I ferien bestemte jeg meg på å ikke ha så mye fokus som jeg pleier på bloggen. Nettopp fordi det som gjør meg vondt også høster av min avling og i tillegg gir mer ugress.. Slik har jeg kjent det. Familien min er det kjæreste jeg har, og det vi finner på sammen er utrolig verdifullt. Det å ha hatt en liten pause fra mine egne forventninger til blogg, styling, oppdrag osv det har vært et helt bevisst valg fra min side de siste ukene. Jeg gir meg aldri uten kamp, og denne bloggen skal ingen få ødelegge gnisten til ^^

Nå blir det full fokus på hus og hage igjen, og til våren har jeg et bryllup og ordne til! Det blir en ny milepæl i livet, og gjett om jeg gleder meg til å feire kjærligheten!! Jeg har flere kule besøk og reportasjer dere skal få se. Og etter flere invitasjoner fra en meget dyktig mann har jeg nå nylig hatt han på tråden og vi planlegger at jeg skal komme på besøk i høst som jeg gleder meg kjempe masse til å ta dere med på! Var på tråden med han tidligere i uken, og jeg gleder meg til å følge med på prosessen hans med ny hage i Åsgårdstrand som starter nå om få dager. Finn Schjøll, det vil være en ære å få besøke hans paradis! Følg med kjære dere, og som han ofte bruker å si : det er alltid noe å glede seg over!! Faktisk så mener jeg det i den mørkeste dal <3 Livet er faktisk veldig herlig! Og gnister som ligger å ulmer, skal aldri få meg til å brenne opp ^^

 

11 kommentarer
    1. Du er utrolig sterk. Stå på, bygg nye broer og følg dine fantastiske gode egenskaper som gir oss som følger deg masse glede. Jeg er en stor beundrer av deg. Du er ærlig, kreativ, kunstnerisk og ikke minst søt og godhjertet.
      En stor klem til deg fra en oldemor som elsker blomster og alt som gjør hverdagen til en glede. Ser frem til ditt neste blogginnlegg. Fortsatt god sommer til deg og din herlige familie.

      1. Kjære deg Grete! Tusen hjertelig takk for dine fine ord og varme omtanke. Det settes utrolig stor pris på, og jeg skulle ønske jeg kunne gitt deg en kjempe god klem! ❤ Tenk at det finnes så flotte mennesker der ute som deg, som gir av din tid til å lese hva jeg skriver, og i tillegg legge igjen slik en god hilsen som dette. Tusen tusen takk for det 🙂 ❤ Man lærer så lenge man lever, å ingen skal få ødelegge for meg og det jeg ser på som kjempe stor giv! 🙂 Ønsker deg en nydelig sommer videre med dine, og en veldig god dag. Og for en SPREK Oldemor du er!! Tenk å være så heldig å få bli oldemor ❤ Du er rik ❤ God klem 🙂

    2. Kjære Marie.
      Du beskriver det så godt🥰 Og du er en sol som varmer og gir gledesstråler til de du har rundt deg☀️Fortsett med det👍🏻Kjempestolt av deg og alt det du får til❤️
      Klem fra Linda😚

      1. Tusen tusen takk for det, herlige og kjempe gode du ♥️🍃 Utrolig takknemlig for at jeg har deg i livet mitt, og blir helt rørt av det fine du skriver til meg ♥️ ☀️ Kjære gode Tante Linda!! 🥰 Ønsker deg en nydelig torsdag, og fortsatt fin sommer 🍃

    3. Folk som er slemme med andre har nok så mye problemer selv at de må dra med seg andre ned i gropa. Du er så herlig Marie! Og det er alltid så kjekt å lese bloggen din! Takk for at du bruker så mye tid og inspirerer oss😄 Savner deg❤️

      1. Åååh MONICA!!! 🥰♥️🍃 Tusen tusen takk for det, herlige deg☀️ Nå ble jeg skikkelig glad, og ekstra gøy at du titter innom bloggen min♥️ Håper det går bra med deg, de er heldig de som er rundt deg om dagen! De har det iallefall aldri kjedelig😂🙌🏼 Kjære sprudlende solstråle, tusen takk for fine ord 🥰 Savner deg også, å håper vi møtes igjen ♥️

    4. Flott innstilling 😊 Fælt når noen absolutt skal prøve å ødelegge for andre,.. godt du ikke lar deg vippe av pinnen.. Du har en fin blogg 😊

      1. Så hyggelig skrevet av deg, og takk for at du tok deg tid til å lese bloggen min ♥️ Det er jammen mye man skal måtte oppleve og ikke minst tåle i dette livet, men å bli vippa av pinnen det har jeg absolutt ikke tid eller lyst til. Det gjelder å holde ut, selvom det kan kjennes veldig håpløst også♥️ Riktig fin dag til deg, og videre god sommer 🍃

    5. Du e ei fantastiske dama. Utruligt kjekt å fulla deg å din herlige familie 😃 Glede meg t å fulla me fram mod bryllupet 😃

      1. Åååh herlige og snille deg Elin 💗🍃😳😊🌸 Tusen tusen hjertelig takk for slike fine o koselige ord nå ble jeg kjempe glad 🤩 Riktig fin og god helg til deg 🌸

    6. Jeg var i utgangspunktet ute etter hvordan pusse opp en 80 talls trapp, havnet inne på bloggen din. Du har en kjempefin blogg, masse fine inspirasjonsbilder. Og så flott som huset deres har blitt! 🙂🏡🌺🌳Nå vet jeg også hvordan vår trapp skal bli. 😊 tusen takk for inspirasjon.

Siste innlegg