JULEGODT OG JULEBORD TIPS!

Reklame | Feel

Vi skriver 9. desember og er godt ute i den offisielle julemåneden. Hos oss glitrer det og lukter jul på lang vei, og i helgen fikk endelig julebaksten også fart på seg.

 

 

Gamle kakebokser og de samme i alle år har jeg egentlig hatt. Men når jeg fant disse hos feel falt jeg pladask for å handle meg nye med en gang, på flekken. Kjempe koselige!! Og veldig fine å servere i rett fra boksen, som de er å se til ellers.

 

 

Peppermyntekuler og risboller er skikkelig tradisjon. Forutenom pepperkakehus er det kun dette jeg har laget så langt. Ting tar tid og det skal spises og serveres også. I år testa jeg bare for moro skyld med hvit sjokolade til risbollene. Det ble veldig godt og ungene ble veldig begeistret! Bytta ut mørk sjokolade med hvit, og hadde ikke kaffe i. Det er det eneste som er forskjell fra de «vanlige mørke» risbollene.

Det finnes mange koselige bokser. Og noen andre jeg ikke klarte å dra hjem uten en dag, var disse med en herlig elg på. Her bruker jeg de som en «goodieboks» på foreningsbordet. Med flakslodd, telys og julegodt syntes jeg dette ble en koselig gave i tillegg til boksen. Genialt å ha små gaver i, samt julegodt eller hva som helst. Betjeningen på feel tipsa meg om at hun hadde hatt penger i som julegave til barnebarnet. Utrolig koselig å kreativt for å «friske opp» en ellers kjedelig konvolutt med penger. Veldig godt tips til dere som gir penger/gavekort.

Ellers har jeg funnet ut at lys like godt kan være fine i boblen sin mini utgave. Så i år ble dette advendtstaken min med fire slike på rad. De hvite trærne kan jeg nevne også er fra feel, og de er like fine som pynt på en sjenkt/lysfat eller på et pynta bord! Bruk fantasien, og ikke vær redd for å fylle opp bordet med alt mulig av pynt! Lek deg og kos deg, det er jo tross alt JUL!!

0 kommentarer

Siste innlegg