STOR JENTE HAR FÅTT STOR JENTE ROM!

Endelig var tiden inne!! – For at husets prinsesse, som aller helst vil bli kalt sitt eget navn Julie, skulle få «stor-jente-rom» 🌸 Kjempe stas! Og kanskje vel så stas for moren hennes som storkoste seg med å ordne det til i helgen 💗

 

Vi har valgt for begge barna å gå rett på «stor» seng og forbi det som heter «junior». Helt ærlig skjønner jeg ikke vitsen med junior sengene, og føler det bare er en unødvendig ting da en stor seng kan de ha i mange mange år, og enda lenger en èn junior. «Brimnes» heter sengen og er helt lik Aleksander sin. Ikea selger denne, og jeg elsker skuffene under som kommer veldig godt med på et barnerom. Jeg har gjort meg til vane å sjekke finn.no før jeg kjøper større ting, og legger ofte inn søk etter spesielle ting jeg har sett meg ut. Her fant vi senge vi hadde planer om å kjøpe på IKEA, nesten ikke brukt og ser helt ny ut. Madrassen derimot kjøpte vi ny, og dermed ble halve sengen gjenbruk!

 

Her er ikke tvil om at rosa står høyt på listen, og at dukker og lekekjøkken er store favoritter på leke fronten. Veldig greit med mulighet for oppbevaring i sengen, og jeg tenker jeg også vil sette inn noen skuffe-esker for å lettere holde orden i småtingene.

Gyngehesten er arvegods etter mine søte søskenbarn Hanna og Elisabeth. Denne er kjempe populær i heimen, og har like mye lek i seg som den hadde for kanskje 12-15 år siden  🌸 Super gøy å kunne glede noen på nytt med noe som har gitt andre mye lek og moro i sin tid.

«Stor jente seng» er stas uten tvil! Å den lille store jenta vår var veldig klar for denne overgangen. Hun snakker om den nye sengen sin hele tiden, og er veldig stolt. Det er herlig å se hvor mye det betyr for barna å ha hver sin egne plass som de selv regjerer litt ekstra over en ellers i huset, og det er ingen ting som gleder meg mer en å se de kose seg i lek, latter og takknemlighet over tingene sine. Gurimalla vi er heldige som kan gi barna hver sitt rom 💗 Her skal det jammen skapes masse minner og glede! Og garantert litt fiendtlige innslag også som er helt normalt hos søsken flest… Thihi 🌸

0 kommentarer

Siste innlegg