VÅR SPESIELLE 17. MAI FEIRING!

Reklame | Magnor Glassverk

Nasjonaldagen i år ble annerledes for alle. For vår del skulle vi være 11 stk samlet for god mat og godt lag her hjemme i Kvitlyngveien. De som kjenner meg vet at jeg elsker nasjonaldagen, har nasjonalfølelse til de grader og gir alt denne dagen på alle plan.

I år hadde jeg jobbehelg i tillegg til 17. Mai helg, men med god planlegging og forberedelser i forkant, så jeg ikke noe problemer med dette. Bare en ekstra innholdsrik helg skulle det bli! Men..

Plutselig fikk pipa en annen tone, og selskapsbordet ble brått redusert fra 11 tallerkner til 4.

Forkjølelse har satt tak i huset og ser ikke ut til å slippe med det første. Vi ga beskjed til gjestene dagen før, grunnet situasjonen vi er i med covid-19 som lusker rundt svingene.. Gjestene trakk seg i tilfellet det skulle være noe ekstra med denne forkjølelsen, og det skjønner jeg veldig godt. Det var det eneste riktige, og uansett er det ikke den beste tiden å bli syk på nå.

Vi kasta oss rundt og gjordet det beste ut av situasjonen. Alle hadde på seg finstasen, til tross for sykdom i hus og ingen gjester. Det handler om respekt for nasjonaldagen, og vi tenkte at det med klærne, også kunne være med å løfte følelsen for feiringen til tross for at det bare skulle være oss. Ekstra gøy var det å ha på seg bunad i år for min del, da den rommer 10kilo mindre en fjoråret! Supergøy, å enda mer behagelig på.. Thihi!!

Ved leggetid spurte jeg Julie hva hun synes var det aller gøyeste med 17. Mai var i år. «Å spise brødskive!!» kom hun med til svar.. Hun elsker nemlig brødmat, å det er ikke ofte hun får det til middag.. Så loff med smør toppet visst for henne de 3 isene hun også fikk i seg i løpet av dagen!

Jeg klarte å holde meg til ketoen uten sprekk i går også, men hadde laga et alternativ til dessert. Gele i norgesfargene laga av zero og funsaft, gelatine og vann. Pluss krem pisket av fløte og stevia

Leker, latter tull og tøys! 17. Mai 2020 ble fantastisk til tross etter forholdene. Veldig gøy! Skulle det bli sykdom i hus på 17. Mai et år, så ser vi positivt på at det ble dette året hvor alt ble annerledes for alle uansett. Vi gjør det beste utav det vi kan, og tar med oss flotte minner videre fra denne gangen også!

0 kommentarer

Siste innlegg