VÅRT BRYLLUPSLOKALE I BILDER <3

Reklame | Floriss Ålgård

Dette har jeg gledet meg til! Her skal dere få bryllupslokalet innvendig i bilder. Alt av blomster er fra Floriss Ålgård , satt sammen av meg. Vasene er «Boblen» designet av Finn Schjøll for Magnor Glassverk.

 

Siden vi hadde vielse under pandemien i 2021, var det hyggelig å dele litt fra dette i form av bilder på bordene. Alle bildene har vi vanligvis i loftstuen hjemme, som en bildeserie på ene veggen. Til dåp, jubileum eller konfirmasjon kan det være et fint tips å gjøre det samme med fine minner.

Floriss Ålgård har alltid et bredt utvalg blomster. Enten om det er ferdige bruketter, dekorasjoner eller snitt å velge mellom. Skal en ha litt større mengder, gjerne av noen bestemte sorter er det lurt å ta kontakt med de noen uker før for å bestille. Da sikrer man seg det man vil ha.

Husk at blomster er sesongbasert, som betyr at ikke absolutt alle sorter er å få tak til alle årets tider. Sjekk derfor hvilke alternativer som passer til årstiden, og spør de i butikken om du er i tvil. De har alltid mange gode tips og råd. Kanskje har du en favorittfarge eller favoritt blomst du kunne tenke deg å visst om det går an å få tak i ?

 

Lokalet vi hadde festen i heter «Tveit Bygdahus» og ligger ca 15 min fra Sandnes sentrum. Nydelig beliggenhet i landlige omgivelser.


Søte små lyslykter som er laga av brukte syltetøyglass ++ med surra jutetråd rundt. Det er min svoger og svigerinne som laget disse til sitt bryllup i 2017 som vi fikk overta i forbindelse med vårt.

Servietter i linstoff har jeg sydd selv. 68 stk med frynsa kant. Synes det gjør så mye mer utav seg på tallerken, og i tillegg kan de brukes igjen og igjen…

Serviettringer laga jeg av enkle gardinringer fra IKEA til en slikk og ingenting. Limte på rester jeg hadde av tørka strå. Videre ble det klipsa på navnelapp og vips var serviettringene blitt til fine bordkort.

Bordnumrene er rammer fra IKEA som det også er limt tørka strårester på der hvor bildet opprinnelig skal være. Henter opp litt materialer fra serviettringene og skaper mer helhet.

Ved inngangen ble gjestene møtt av et bord med velkomstdrinker, bordkart og «photobooth». Bordkartet er klipsa opp på en snor, festa i en gammel ramme vi fant på finn.no og malte. Legg merke med bilder fra vielsen også her, som går igjen nesten som en «rød tråd».

Polaroidkamera og minnebok ble en hit! Boken her ble bytta ut med en som ble påbegynt i utdrikningslaget, etter at jeg hadde tatt bilder dagen før festen. Superkoselig å samle begge deler i en bok, og veldig hyggelige minner å se tilbake på!

Altså, festen ble helt nydelig! Virkelig en drømmefeiring over all forventning <3 Siste bilde er tatt av dyktige Benedicte Hide Ask. Hun fotograferte også på festen, å jeg gleder meg til å vise dere litt fra feiringen også når tiden er inne for det.

Tusen takk til alle som gjorde dagen vår så vakker, glitrende og minnerik! Tenk at vi på 4. forsøk fikk gjennomført festen likevel <3


Ikke glem å følge meg @marie.levang og @florissålgård på Instagram for masse inspirasjon, tips og råd. <3

0 kommentarer

Siste innlegg