VIL DU VÆRE MED MEG TETT PÅ EN FØDSEL ?

Noen øyeblikk er vakrere en andre, og jeg har vært så heldig å fått ta del i livets fineste øyeblikk også fra sidelinjen! En helt unik mulighet ikke mange får oppleve med øynene sine og iallfall ikke gjennom sin egen kameralinse. Dere skal få se noen helt spesielle bilder, og med full godkjenning skal dere få oppleve en fødsel på intimt nært hold.

 

Klokken 10:30, 12. mars 2019 fikk jeg en sms hvor det sto : 6 cm åpning, du må dra fra jobb!   – Søsteren min Trine var 2 dager over termin og jeg var beredt for å kunne rykke ut når som helst. Tenk at jeg skulle få være fødselsfotograf! Hun hadde vært på en kontroll hos jordmor hvor de sendte henne rett til sykehuset med 6 cm åpning. Trine hadde hatt rier i forkant, men var ikke klar over at hun kunne være så nærme fødselen på dette tidspungtet. Jeg kasta meg i bilen å dro rett til sus. Siden det går igjen med oss fruer i familien å ha raske fødsler etter moren vår som vi også bare styrta ut på, var jeg nervøs for å i det hele tatt rekke inn..

Trine er en sterk og tøff dame, og dette vitner iallefall om ei som står i til det ikke stå i kan mer. Flaks at hun skulle på kontroll vil jeg si..

På Stavanger Universitets sykehus fikk hun rom på fødeloftet og ble tatt godt i mot av en hyggelig jordmor og student. De følgte henne godt opp, og sammen med hennes samboer Erik hadde hun veldig god støtte. Det var tøfft å se en person som du er glad i ha så vondt, samtidig så visste jeg at premien var verdt smertene og at gleden var rundt hjørnet. For en tapper og rå maskin av en søster jeg har!! Her viste hu bokstaveligtalt det jeg alltid har tenkt om henne, hvor sterk hun er <3

Litt humor er viktig, å Trine som egentlig bare går under navnet «Tante Trinemor» vet å le mellom riene å tulle med selv i den hardeste smerte.. Bare det er enormt godt gjort i seg selv! Erik satt ved hennes side gjennom hele fødselen, og jeg er sikker på at hånden hans var den beste å holde i <3 Jeg var nysgjerrig og var klar for å fange både sterke, vonde og tårevåte øyeblikk gjennom linsa mi.

( Forbered dere på litt sterkere bilder nå )

«Hei verden!» Noe kan ikle beskrives uansett hvor mye vi prøver gjennom media. Dette må oppleves og var helt spesielt å stå ved siden av når jeg selv vet hvordan det er å være midt i det selv. Kjempe stolt tante, og jeg fikk også æren av å klippe navlestrengen å løse tilkoblingen hans til moren sin! Det var stort!!

Klokken 13:43 var lille Luca ute! Når jeg ser på bildet over her er det tydelig at stolthet, lettelse og glede speiler seg! Det å bli til er like naturlig som å dø. Og nytt liv er ingen selvfølge at går bra siste rest av fødselsreisen. Her snakker vi mirakel, og det livetst absolutt største! Når 2 blir til 3, og når ny generasjon ser dagens lys! Dette er VAKKERT, virkelig ingenting å si på det <3 Et stort øyeblikk å få være en del av, å få æren av å fange. En nydelig premie i enden av en grusom smerte. Tenk at det går an, er det ikke fantastisk?

En helt utrolig stolt tante som holder Luca for første gang. Det var helt rart å dra hjem fra en fødsel uten et barn. Samtidig så er jeg heldig som ikke har han langt fra meg lilevel <3

Med sine 3720 gram og 52 cm var han helt perfekt <3 I dag er han allerede blitt 12 dager gammel, og var på besøk hos meg for nyfødt fotografering. Trinemor har allerede vært på flere trilleturer, har godt med melk til han og ser kjempe bra ut! Hun har nylig født men det skulle en ikke tro når en treffer henne. Jeg kommer ikke på det en gang! Hjemme har de også en kjempe stolt storebror Tristan, som er kjempe flink og god med lillebroren sin <3 Luca er Erik sin førstefødte, og Trine’s nummer to. Sammen er de en helt nydelig familie på fire som vi er utrolig glade i!

En ting er å være i dette selv. Men å se det fra utsiden er noe jeg alltid har drømt om å få være med på. Så fint og tøft, å virkelig uforklarlig! Rørende, stort og spennende!!

Tusen takk Trine og Erik for at dere ville dele denne i time, nydelige og helt spesielle stunden med meg!! Og gratulerer så mye igjen, med en perfekt og velskapt prins <3 

 

 

 

-> FØLG GJERNE BLOGGEN MIN PÅ FACEBOOK <-

4 kommentarer

Siste innlegg