INTERIØR OG BARSELTID <3

 

 

God torsdagskveld alle sammen! Har dere hatt en bra uke så langt ? Her går dagene alt for fort spør du meg, å barseltiden er snart halvveis allerede!!! Helt utrolig å jeg forstår IKKE hvor tiden blir av.. Det er utrolig koselig med en baby i huset igjen, å jeg prøver å la hvert sekund vare lengst mulig av denne fine tiden. Husdill, blogg og bilder kommer i siste rekke om dagen, men når kameraet alltid ligger tilgjengelig, og når jeg vet at en skitten kjøkkenbenk bare er noen sekunder unna å bli ren klarer jeg ikke holde meg dønn i ro hele tiden ^^

 

 


 

Etter at jeg fikk barn føler jeg at jeg har blitt enda mer effektiv. Ting en kunne la vente litt å utsette før, må bare bli gjort i en fei nå når anledningen byr seg, å en bruker den tiden man har for å få ting gjort.. Jeg føler allerede å merke litt snev av å finne flere triks desto større familien blir, for å få ting til å gå rundt hjemme. Det er rart å tenke på hvor lang tid vi kunne bruke på forskjellige ting før vi fikk barn i forhold til nå.. Bare å høre folk som ikke har barn snakke om at de stresser med å kun ha 3 timer på seg til å lufte hunden, lage seg litt mat og gjøre seg klar til en fest er litt interessant synes jeg, å husker jo selv mange av prioriteringene våre før også … Hihi ^^ Alt forandrer seg ettersom hvilken situasjon en er i, å det er rart å sammenligne med tiden før og etter 🙂 Jeg vet iallfall kjempe godt hvilken hverdag jeg foretrekker, å kunne aldri tenkt meg til å gå tilbake når jeg har blitt en del av denne 😀 Definitivt mer hektisk, men jeg elsker det alt i alt! 😀

 

 

 

 

 

Når det gjelder bloggen synes jeg det er gøy å holde den gående, å elsker å dele med meg. Det er som nevnt før blitt en del av hverdagen, å jeg synes det er kjempe gøy å se at så mange synes det spennende å følge med. Dere er jo blitt en del av hverdagen min dere også, å alle de fine tilbakemeldingene gir meg bare mer motivasjon til å fortsette 😀 Apropos bloggen vil jeg snart dele et større innlegg om prosjektet vi hadde i gangen, i samarbeid med Nordsjö! Dette blir veldig stas å jeg gleder meg til å vise. Så her er det bare å følge med! 😀

 

Ellers prøver jeg å slappe av å nyte tiden så godt som jeg kan mellom besøk og hviler. Søsteren min Trine fungerer fortsatt som dagmamma for Aleksander på dagtid, en liten stund til slik at formen min kan komme seg litt oppom igjen. I går var jeg og Julie oppe hos henne sammen med mormor, og idag var hun og guttene her hos en tur for litt kos ^^ For en herlig gjeng!! De vokser fort, å det blir spennende å se om en stund når Julie også kan leke sammen med de! Men før den tid skal hun bli holdt rundt på å bli kost masse med! Plutselig kommer tiden hvor hun løper av sted å har ikke tid til å sitte så mye på fanget..

I morgen er foressten termindagen her, å vi har allerede fått kost oss med henne i over 2,5 uke! Helt fantastisk, å jeg klamrer meg fast til tiden og øyeblikkene så mye som jeg kan! Aleksander leter etter henne om hun ikke er i stuen, å han oser av empati og kjærlighet for lillesøsteren sin, til tross for at han nettopp ble 16 måneder. Nei jeg kan sikkert skrive det 100 ganger hvor takknemlig jeg er for alt dette <3 Nei folkens! De grunnleggende strøkene vi har malt veggene med i dette huset, tror jeg er grunningen til mye spennende! Vi har et helt liv foran oss, sammen som familie. Å skal virkelig skape et eventyr å se tilbake på, sammen her i Kvitlyngveien!

 


-> Følg gjerne bloggen min på facebook, HER, for inspirasjon, tips og oppdateringer fra hjemmet vårt <-


 

JAMMEN BLE DET FORANDRING!

Jeg starta svangerskapet med å pusse opp soverommet, mens Aleksander var blitt 7 måneder, og far i huset hadde blitt sengeliggende med ødelagt fot.. I slutten av svangerskapet var det jeg som ble sengeliggende og max uheldig med den domme nyrestenen… Alt starta kjempe bra, ble veldig dårlig mot slutten, og helt til slutt ble alt avslutta med verdens vakreste premie!!! <3 Nå krysser jeg fingrene hver dag mot stenknusing, å er takknemlig for hver en oppegående dag jeg får sammen med familien min uten å måtte flate helt ut eller å være på sykehuset 🙂

 

 


 

 

Mellom sykehusoppholdene i februar hadde jeg en dag jeg følte meg ekstra god i form å var bare nøtt for å dille litt ekstra hjemme å få inn litt vår! I en vanskelig hverdag trengte jeg litt forandring med friskere toner for å bli litt friskere til sinns da jeg hadde en ikke så frisk kropp… Det at jeg dro inn mye rosa i hjemmet å siden overskriften på det første innlegget etter stylingen lød “DET BLIR ROSA” gjorde at mange fikk mistanke om at vi venta en liten jente. Thihi ^^

 

 

 


 

Kanskje lå det i underbevisstheten, kanskje ikke. Uansett visste vi ikke noe som helst når det gjaldt kjønn, å fikk for nøyaktig 2 uker siden en helt spesiell overraskelse !! Det å ikke vite noe var utrolig spesielt å spennende ^^ Å selv om lommeboken ikke gikk løpsk i svangerskapet, kjenner jeg den verker etter å dra ut på baby shopping så snart formen tilalter det! 😀 Man trenger uansett ikke så mye i starten, å det å handle inn å ikke bruke halvparten er bare tull 🙂 

 

 

Med Aleksander på nattbordet, og Julie sovende rett ved oss åpner jeg øynene til synet av begge hver eneste morgen 🙂 Jeg har også tatt like nyfødt bilder av Julie som jeg gjorde av han, å skal snart sende bestilling på bilder av begge, slik at jeg endelig kan begynne å fylle opp rammene rundt om i huset med barna våre <3

 


 

Mange spør meg om tapeten på soverommet, å den er fra -> Interiørfaghuset T.Lund <-, og heter: ADA504 . Fra Adagio kolleksjonen til Borge. En mønstrete tapet som passer godt inn her, sammen med fargen “lys hamp” som er på veggene. 

 


 

Vi kom opp i mål med det ene og det andre. Å enn så lenge ser jeg positivt på dagene frem mot nok en målstrek for kroppen min også. Det er bare kjempe koselig med babyseng på rommet igjen, å veldig koselig å morsomt at det faktisk ble en jente da jeg plutselig fikk det for meg å stæsje på med rosa i heimen! ^^ Far i huset er naturlig nok ikke særlig glad i rosa.. Men nå som vi er to jenter her og hvor det svermer enda mer rosa rundt den ene en den andre, må han bare bli vant med det 😀 Thihi … Det har aldri vært min sterkeste farge heller, men putselig fikk jeg det for meg, å kanskje var det et slags lite tegn likevel <3

 


 

-> Følg gjerne bloggen min på facebook, for inspirasjon, tips og oppdateringer fra hjemmet vårt HER <- 

 


 

TIPS, INSPIRASJON OG KANSKJE LITT DEILIG FRISTELSE ?

Tittei alle sammen! Hva kan vel friste mer på en lørdagskveld enn ekte skatter fra havet, som deilige friske reker på stuebordet ? Nei ikke vet jeg, men dette er iallfall desidert den beste lørdagskosen for oss når det kommer til mat ^^ Jeg tar en liten tur innom bloggen for å gi dere litt inspirasjon, interiørtips, og ellers bare for å gi et ønske om en herlig og fin kveld for alle 🙂

 

 

 


 


 

 

Klokke fra Paradiset Interiør // Gyngestol fra IKEA // Kurver fra Europris //

Champagnekjøler fra DoktorLykke // Stort etasjefat fra Riviera maison, Lene Interiør

// Potteskjulerne til Orkideene er laga selv i jutestoff (Jutestoff kledd rundt gamle kakebokser) //

Kunstige orkideer og hortensia fra Feel // Kunstige hvite blomster, og eføy fra Skeidar // Lamper fra Lampehuset

 


 

 

En liten tutte på 12 dager, som koser seg i nestet sitt helt uvitende om det gode måltidet hun må gå glipp av rett ved siden av henne <3 Gleder meg til hun og Aleksander kan kose seg med reker sammen med oss, å dette kan begynne å kalles for familietradisjon i stedet ! Men tiden går fort, så massevis av babykos skal nytes alt vi kan før den tid kommer ^^

 

 

Kurver under bord og i tv benk fra IKEA // Beige puter i sofaen er selvsydd // Stjernepute fra Gant

// Glitterpute, tøyserviett, lammeskinn og strikkaputer fra Kremmerhuset // Dekkebrikker fra Doktorlykke 

// Lyslykter og drikkebrikker fra Riviera Maison, Lene Interiør // Brødkurv fra Europris 

Reker er godt hele året, men personlig foretrekker jeg rekene om vinteren da det kalde vannet bedrer levevilkårene og får frem smaken enda mer! Det er idyllisk på sommeren, men det er fra desember til mars du får tak i de beste! 😀 Nå skal resten av kvelden nytes i sofakroken, med Petter uteligger som reiser på tur til Nordkapp på skjermen, og baby sovende på magen og hengende på brystet 😀

Håper dere har en fantastisk kveld, å koser dere med helgen videre! <3

 


-> Følg gjerne bloggen min på facebook for inspirasjon og tips ved å klikke her <-


 

 

 

SNAKK OM Å VÆRE HELDIG !!

God fredag alle sammen! Jeg ligger å slapper godt av på soverommet, med lille Julie sovende på magen. Gutta boys er ute å koser seg i hagen, å dagen er egentlig bare helt fantastisk alt i alt! ^^

 

 

I anledning Julies ankomst har vi vært kjempe heldige å fått mye fint til den lille jenta vår! <3 Det var svært få jente klær/ting jeg hadde handla i forkant, da vi ikke ville vite kjønnet, å siden jeg hadde så mye nøytralt til storebror har aldri dette stressa meg. Rosa klær og ting har nå dukka opp mer og mer i form av gaver, å litt små handling, å jeg er bare nøtt til å rette litt ekstra oppmerksomhet mot noen jenter som overrasket helt enormt !!

 

 

Da vi fikk Aleksander var jeg så heldig å havne i en koselig barselgruppe med mange hyggelige mødre og de søte små barna deres <3 Vi har hatt flere treff hos hverandre, og om ikke alle har kunnet samtidig har det alltid vært en gjeng som har møttes likevel å kost seg sammen med barna. Selv om noen er tilbake på jobb, og noen hjemme fortsatt, er det uansett kjempe gøy å kunne holde kontakten oppe videre 😀 <3

 

 

 

Søsteren min, Trine, er også med i samme gruppe å på sykehuset kom hun med en stor og fin bleiekake på vegne av flere jenter i gruppa. For en overraskelse og hilsen !!! Helt enormt hyggelig å omtenksomt <3 Dagen da vi kom hjem med den lille jenta vår kom mannen til en annen jente i gruppa på døren med blomster og en hel kurv med forskjellige ting til den lille og til mor, på vegne av de samme jentene. ER DET MULIG!!!! Jeg er helt målløs, å rørt av at noen kan være sååå snille! 🙂 For en utrolig fin ting å gjøre, å jeg forstår ikke hva jeg har gjort for å fortjene dette <3

 

 

 

 

 

Tusen tusen takk igjen, snilleste barselfruer !! 😀 Plutselig var jeg her igjen med et nytt lite menneske sovende på magen min <3 Livet er virkelig herlig å jeg elsker å være en del av dette!!

ENKLE TIPS OG EN GOD DOSE VÅRLIG INSPIRASJON!

 

Tittei! Da var vi allerede kommet til dag 10 sammen med vårt nye familiemedlem, å vi koser oss hjemme hele familien å blir kjent med vår kjære lillesøster. Bloggen kommer naturlig nok  i siste rekke om dagen, men jeg prøver å gi litt lyd og bilder fra meg når det lar seg gjøre innimellom kosing, mating og stell <3 Mens storebror hadde ene hvilen sin i går, å far hadde kvalitetstid med sin lille prinsesse måtte jeg ha meg en liten runde med kameraet igjen ^^

 

 

 

Ikke mange månedene siden vi flytta vuggen for å få plass til lekegrinda, å plutselig var den i stuen igjen <3 Kjempe koselig !! Vårlige detaljer og friske kontraster dukker stadig opp, å kanskje lå det i underbevisstheten min det at vi skulle få en jente siden jeg plutselig ble så forelska i det rosa ^^ Ingenting visste vi, å det er virkelig å anbefale å la vær å vite kjønnet på babyen, da man får en ekstra overraskelse under fødselen 😀 Ikke så praktisk kanskje med tanke på innkjøp, men må man absolutt planlegge å ha “alt på stell” når det gjelder alt ?? ^^

 

 

 

 


 

 


 

Sammen med lin-putetrekkene jeg sydde i fjor (les mer om fremgangsmåte HER), synes jeg disse rosa fra Feel sklidde rett inn! Noen rosa lys, å friske roser er ikke rare greiene som skal til for å skape en forandring å litt friskere innspill. Fargene vi har i muren vår ved ved-ovnen blir også henta opp i putene, som igjen skaper harmoni og balanse over det hele. Grønt passer også sammen med alt, å frisker godt opp i alle slags rom. Med enkle tips som disse kan man skape forandringer på veldig enkle måter! Se også litt hva du har ellers i rommet, kanskje dra frem noe gammelt fra loftet å lek deg med detaljene.. Man trenger ikke gjøre en storhandel for å få inn litt vår i heimen! 

 


 

Sola har begynt å titte frem igjen, å til tross for helsetilstanden min med nyresten og barseltid går det mye bedre en forventa å jeg kan faktisk KOSE meg sammen med mine! <3 Endelig kom jeg til målstreken, å selv om jeg enda ikke er helt frisk å er nøtt å ta ting med ro går det på 10ene dagen MYE bedre en forventet! Jeg er evig takknemlig for dette, å ser veldig lyst på ting. Våren betyr ny start og nytt liv, å dette føler jeg virkelig på nå etter hverdagen jeg hadde i forkant av fødselen. En dag av gangen tar vi, men jammen gleder jeg meg over hver eneste dag jeg slipper nyresten anfall, å håper dagene frem mot stenknusing holder seg slik som nå <3

Nå skal jeg fortsette å nyte massevis av babykos, så skrives vi igjen om litt 😀


-> Følg gjerne bloggen min på facebook, HER, for inspirasjon, oppdateringer og tips! <-


 

16 MÅNEDER MED GLEDER, UTFORDRINGER OG MINNER!!

Vi har kommet til 6. mars. Det betyr at det er nøyaktig 16 måneder siden jeg ble mor for første gang, og akkurat en uke siden jeg ble mor for annen gang. Det å få lov til å sette 2 friske, å fine barn til verden er helt vanvittig spesielt, å kan ikke beskrives skikkelig med ord. Det å bli foreldre i utgangspunktet har selvfølgelig vært utfordrende, men aller mest har det gitt oss store gleder og en hel drøss av fantastiske, gode minner <3 

 

 

Jeg vil være en streng, men også en rettferdig mor, som ikke skal sy puter under armene men lære dem å bli selvstendige mennesker med ben i nesene 🙂 Det er nok enklere sakt en gjort, men jeg er klar for hver en kamp og utfordring, å skal iallfall gjøre det beste jeg kan. Puter har vi i sofaen å sengene våre, noe som gjør det deilig å lene seg tilbake i for å puste litt med tilbakelente skuldre i trygge omgivelser. Livet er ikke omringet av puter og mykheter overalt i hverdagen ettersom man vokser til, å man kan ofte møte harde stener på veien i stedet.. Det å lære seg å bli sterk nok til å klare å sette disse stenene til side å komme seg fint forbi når de ligger å slenger i veien, er veldig viktig å en god styrke å lære videre til barna sine. Personlig er jeg ikke vant med at godteri eller leker, nye sko, ipad osv løser konflikter å kommer ikke til å være en mor som vil bruke slike ting i fredsforhandlinger heller ^^

 

For meg er det viktig å ta en dag om gangen. Det er mye som ikke blir slik man hadde tenkt, men det er også mye man kan jobbe mot å være bestemt på med seg selv på det jevne om man har ting litt i bakhodet. Alle vil vi foreldre det beste for barna våre, å hvordan vi opptrer ovenfor dem har mer å si en vi kanskje tenker over. Vi er ikke gamle før vi skjønner at verden er fylt av elendighet og frykt, men også at den kan ha masse trygghet og glede. Små øyne og ører kan forstå veldig mye, å små ting kan gi veldig store inntrykk både på godt og på vont. 

 

 


 

Det er ikke mye jeg kan gjøre med hele verden, men jeg kan gjøre mitt beste for at barna mine blir best mulig rusta på veien ut i den <3 

 

Tenk at dette er barna mine folkens!!!! Jeg gnir meg i øynene, å tror nesten ikke det er sant <3 Jeg er bare såååå takknemlig !! <3 Huset har fått både en prins og en prinsesse, en lillesøster og storebror. De har to stolte foreldre, som elsker dem av hele sine hjerter å vil gjøre alt de kan for at barndommen deres blir fylt av trygghet, gode minner og massevis av kjærlighet! Jeg elsker dette livet, å skulle ønske at alle fikk oppleve det samme. Dessverre finnes det også mennesker der ute som velger å snu ryggen til slike nydelige skatter som dette, å det kommer jeg aldri til å kunne forstå…. <3 Jeg føler meg virkelig heldig og rik !!

 


 

-> Du er velkommen til å følge bloggen min på facebook, HER, for oppdateringer, inspirasjon og tips fra hjemmet vårt! <-

 

DET SØTESTE HENTESETT, PÅ EN PERFEKT LITEN TULLE <3

 

Iallfall er hun helt perfekt i øynene våre! <3 Vi kom hjem fra sykehuset torsdag formiddag, å jeg vil gjerne vise dere de første bildene hvor Julie er hjemme her i Kvitlyngveien, samt det nydelige hentesettet hun reiste hjem i. Tenk at det nærmer seg at hun har vært i livene våre en hel uke allerede!! <3 

 

 

 


 

Settet er å finne i Dale sitt hefte, som du kan laste ned her  -> DG310 Baby Hentesett <- (nummer 310). Det er strikket av Julies mormor, som er en reser på å strikke til barnebarna sine! Hun er så flink, å har alltid pinnene i hendene sine om hun ikke har barnebarna der ^^ Mye kan jeg bruke om igjen på henne etter Aleksander, å både dette hentesettet, og det vi hadde til han kommer til å bli mye brukt. Settene er som regel alltid for store til de små søte nyfødte, men desto mer bruk er det igjen i disse fine klærne i månedene etter at man kommer hjem 😀 

 

Se på disse 3!!! Storebrors første møte med lillesøster etter hjemkomst <3 Han titter på henne, vil gi henne klem, å ler så herlig når han får klappe henne forsiktig på kinnet ^^ Jeg er så takknemlig, og sååå stolt! Dette er familien min folkens, å jeg er så inderlig glad i dem hele den lille gjengen min <3
 

 

Til slutt legger jeg ved et bilde av storebror når han hadde sitt første møte med hjemmet sitt, November 2015. Vi ser masse likheter med de to byltene på lammeskinnet, å gleder meg sånn til å se disse to vokse opp sammen! Snakk om å få være en del av et eventyr! Et helt fantastisk et ^^ Jeg tror det er viktig å tenke etter av og til å reflektere over hva en faktisk er så heldig å få være en del av! 

Nå nyter vi barselsdager sammen alle 4, å koser oss mens vi blir mer og mer kjent med den lille jenta vår <3

 

-> Følg gjerne bloggen min på facebook, HER, for oppdateringer og tips! <-

 


 

VELKOMMEN TIL VERDEN, LILLE MIRAKEL <3

Kjære alle sammen! I flere dager har det nå vært rolig fra meg her på bloggen, å det har sin naturlige, gode grunn.

 


 

Klokken 03:50 tok riene tak for fullt, og kl 05:17 mandag den 27.02.17 var jeg så heldig å få være med på nok et under i livet mitt!

Jeg hadde hatt tlitt maserier noen kvelder, å var egentlig sikker på at denne natten var nok en falsk alarm.. Likevel kjentes rytmen mer og mer regelmessig og jeg tok en telefon til føden for å høre, da jeg hadde fått beskjed om å ha lav terskel siden jeg allerede hadde gått moden en liten stund. Det var bra vi dro til sykehuset når vi gjorde, da barnet var ute knappe 2 timer etter. En rolig å fin fødsel, som vi har lengta etter å få være i mål med 🙂

 

 


 

Med sine 2900gram og 49cm kom lille Julie til verden hele 18 dager før termin. Et aldeles perfekt lite menneske, som ble tatt i mot med all den kjærlighet å glede vi kan gi!! Selv om det var 18 dager før, trodde jeg aldri jeg ville gå til termin av meg selv. Det samme følte jeg lenge med Aleksander og han kom 15 dager før. På grunn av min helsetilstand de siste månedene skulle jeg også i møte om igangsetting dagen etter, å har vært veldig klar for å få ut det lille mirakelet som skjulte seg der inne <3 De siste ukene, ja faktisk de siste månedene har vært veldig håpløse og vonde. Det kan ikke stikkes under en stol, å det har ikke gått an å legge skjul på dette. At jeg heller ville født 5 ganger på rappen, en å oppleve de anfallene av en nyresten kan jeg si med hånden på hjertet at jeg står innen for enda, da jeg nettopp har gått igjennom en fødsel igjen å vet godt hvordan det kjennes ut.. Jeg kan kanskje med litt humor bak, si at jeg har hatt en periode med heftig oppvarming ? Thihi…^^ Bank i bordet, men jeg har ikke hatt et anfall etter fødselen, å jeg satser på at med mindre trykk og press i magen, blir tiden frem mot stenknusing mye lettere og god! Vi tar en dag om gangen 🙂

 

Tenk at vi skulle være så heldige å bli foreldre til nok et friskt lite barn! Og at fødselen skulle gå så bra til tross for min tilstand. At dette blir kalt livets under, det er iallfall noe som er sant, og som man ikke spøker med. Det er absolutt ingen menneskerett det å få bli foreldre, å vi er bare evig takknemlige for at vi igjen får lov å oppleve dette, og har en spennende tid foran oss som en familie på fire <3 Herligheeeet er hun ikke søt vel? Far har fått seg en ny favorittjente, å huset har nå både en prins og en prinsesse <3

 


 

Aleksander var på plass bare timer etter fødsel, å jeg gleder meg så utrolig mye til å se disse to vokse opp med hverandre!! Da vi kom hjem i dag hadde jeg Julie litt i vuggen mens jeg og Aleksander sto og beundret henne ved siden av. Det å se Aleksander brått ta sin egen tutt ut av munnen, og ville prøve å gi henne den da hun begynte å gråte må iallfall være et godt tegn på mye omsorg og kjærlighet fra storebroren sin. Han er kanskje liten til å forstå noe, men det å bry seg om å være beskyttende mot lillesøsteren sin er iallfall noe jeg er sikker på at han kommer til å være <3 En god blanding lek og søsken krangling, gleder jeg meg til å fylle huset vårt med 😀 Hehe 🙂

 

 

 

Elsket og etterlengta av mange er dette definitivt verdens søteste lille jente !! Å tenk at hun er jenta vår 😀 Vi er så stolte, å gleder oss masse til å bli bedre kjent med henne <3

 

#baby #fødsel #personlig #familie

 


 

 

 

JEG TIPPER VI ER MANGE SOM GLEDER OSS TIL DETTE!

Mars står for tur og vintermånedene er straks over! Til min store glede, er våren den BESTE tiden på året! Nytt liv kommer til syne både når det gjelder planter og dyr. Friske dufter, lysere dager og ettermiddager, og man føler dagene endelig begynner å vare lenger igjen <3 Om våren er det så masse gøy å glede seg til fremover!! Her kommer et bildedryss fra en del av uteområdet vårt, tatt i fjor sommer. 

 

 

 

 

 

 

 

Når man kommer til sommeren kan man nærmest bo i hagen å nyte synet av alt det grønne og frodige rundt oss 😀 Jeg elsker å gjøre ting ute, å da jeg var i mamma permisjon på våren og sommeren i fjor, brukte jeg ved flere anledninger å være rundt huset mens lillegutt hvilte i vogna! ^^ Alt fra å renske opp i beda, bygge meg en liten mur på nedsiden av huset med stener fra en hau vi har i en annen ende, plante ting og høste ting som var satt tidligere. Helt fantastisk å endelig kunne ha sitt eget uteområde å boltre seg på ^^ Her finnes mange muligheter, å jeg har bare såvidt kommet i gang. Det tar tid å skape et frodig og vakkert uteområdet, å i en alder av 25 har jeg mange år foran meg med arbeid. Man kan ikke tenke at ting er kjedelig å la være å starte, da kommer man aldri i mål med drømmene sine <3 

 

 

 

Uendelig takknemlig for denne vakre plassen vi landa på, å at vi fant et hus med grønt rundt og ikke bare en parkeringsplass. Gleder meg til det blir full gang med barneføtter som løper i hagen når været tillater det ^^ Den viktigste prioriteringen vi har ute i år er å sikre området ved trappa  vi har som grenser til naboen. Her tenkes en vegg og et rekkverk, så får små koseting komme innimellom litt etter litt.

 

Siden denne våren har familieforøkelse i møte, og jeg skal være hjemme med både en nyfødt og en 1 åring deler av våren og sommeren, tar jeg alt som det kommer ute å har ingen store forhåpninger. Men litt dill ute skal vi alltids få pressa inn på en eller annen måte i år også, etterhvert likevel <3 Jeg er veldig glad for at jeg brukte god tid på å gjøre hagen klar for vinteren, med å rydde bort mye gammelt for å slippe dette nå når ting snart begynner å spire igjen. Det har forressten begynt å komme noen klosterklokker, å jeg ser bladene på de minste påskeliljene også vil frem nå 😀 Er det foressten noen som vet hvor jeg kan få tak i løker til klosterklokker, som jeg kan sette til høsten? I fjor fant jeg ingen steder, å jeg synes disse er sååååå vakre!!!

Regner med det er andre også som gleder seg til de lyse fine tidene som er like rundt hjørnet ? ^^


-> Følg gjerne bloggen min på facebook, for oppdateringer, tips, råd og inspirasjon fra hjemmet vårt <-

-> En side jeg henter mye inspirasjon til uterommet fra er siden “Hageglade på facebook” som jeg også vil anbefale å ta en titt på <-

 

 

VEIEN ER IKKE ALLTID HELT SMERTEFRI…

God kveld alle sammen!

Siden jeg allerede har involvert dere mye i situasjonen min, å lar dere bli bedre kjende med meg mellom pynt og blomster hjemme er det vel på tide med en oppdatering på formen igjen.

 

Dagene går litt i surr merker jeg, å når jeg tenker etter så er jeg nesten litt i tvil om hvor lenge jeg har ligget inne denne runden. På valentines day, den 14. Skulle jeg prøve meg på å reise hjem med åpen retur til sykehuset i 24 timer sånn i tilfelle.. Det som skulle bli en kjempe koselig kveld hjemme fikk en brå vending rett før leggetid, å jeg ble henta av sykebilen og kjørt rett inn til sykehuset igjen med et kraftig nyrestens anfall.. Siden dette er så ekstremt svingende er det vanskelig å vite hva en skal gjøre, da jeg frem til anfallet egentlig hadde vært i super form da jeg var hjemme.

Etter noen dager til på sykehuset skulle jeg prøve meg hjem søndag den 19. , og var veldig fin i formen helt til natt til tirsdag.. Da begynte det igjen, å jeg prøvde med noen tabletter jeg hadde fått her på sykehuset med liten effekt. Smertene ble bare sterkere og det bar på nytt i hu og hast inn til sykehuset.. Denne gangen toppet det seg bare helt, å jeg følte meg som en voododukke hele tirsdagen, hvor noen stakk en stor kniv inn og ut på høyre side av magen viss jeg skal være helt ærlig om hvordan det kjentes ut, i tillegg til at kroppen blir helt anspent! Det er veldig vanskelig å forklare hvordan det kjennes ut, men om jeg ikke har skrevet det før kan jeg iallfall si nå at jeg mye heller ville hatt noen fødsler på rappen en disse anfallene her når de slår skikkelig inn.. Stenen min er på 1,1 cm, å vil aldri komme ut selv uansett så mye vann jeg drikker, å så lenge jeg har noe som lever og presser mot området stenen ligger i er det naturlig at dette kan oppstå. Derfor er sannsynligheten for at ting blir mye bedre frem mot stenknusing veldig stor når barnet kommer ut 🙂

Når det kommer til smertestillende er dette som tidligere nevnt veldig begrenset noe som gjør situasjonen ekstra vanskelig. Men jeg har i det siste fått prøve noe annet, som jeg også har fått kunne få rett i blodet som har tatt knekken på de største toppene, men som går raskere ut av systemet. Jeg føler det er et lotteri hva som funker og ikke når smertene først slår inn, å må bare prøve meg frem, samtidig som jeg ikke kan få mer en høyst nødvendig, å presser meg så langt det går før jeg kan ta med tanke på lille.

 

Siste kraftige anfallet nå var mor med meg, å jeg ble plassert på gangen FORAN en helt åpen glassvegg tjåka fullt med folk som satt å venta på å bli plassert på avdelingen å bli funnet seng til. De fikk med seg alt sammen, å jeg fikk flere kommentarer og folk som kom til meg på kvelden å lurte på hvordan det gikk når jeg hadde blitt bedre. Egentlig sykt flaut når jeg tenker på det at alle så på at jeg lå der å pusta å vrei meg, men blir det ille nok bryr du deg faktisk ikke om hvor mange som ser deg.. Fikk flytta plass til litt lenger inn i gangen når kvelden kom, å mange av folka var borte igjen selvfølgelig.. Du har nok med å konsentrere deg om deg selv, å jeg synes mor var skikkelig tøff som orka å sitte med meg i så mange timer når jeg var som jeg var i form.. Hun følte nok ikke hun kunne hjelpe, men jammen var det deilig at hun bare var der også 🙂 Hihi ^^ Det har vært totalt kaos på den avdelingen denne uken, å vi var mange som måtte ligge på gangen. Jeg er bare glad jeg var på sykehuset og ikke hjemme, da jeg hadde vært enda mer hjelpesløs i min seng uten noen sykesøster som kunne komme til unnsetning når det sto på som værst..

Onsdag var jeg veldig mye bedre, men veldig sliten etter tirsdagen. Jeg har hvilt meg mye, å fikk også oppgradert gangplassen min til hotellplass på sykehuset i stedet. HELT FANTASTISK, å virkelig deilig å kunne ligge helt for seg selv å hvile ut å prøve å bli bedre. Jeg er enda innskrevet på avdelingen å har vært litt frem og tilbake om jeg har trengt smertelindring osv, men jeg må si at dette er et veldig bra tilbud for de som kan klare seg litt uten sykesøster rundt ørene hele tiden, men samtidig har dem lett tilgjengelig likevel.

 

Det er skummelt å si at jeg er på bedringens vei bare etter to “bedre” dager, da det snur så enormt fort. Jeg klamrer meg fast til dager som dette, å storkoser meg med besøk av familie, kos med Aleksander og tid til å snakke litt med folk generelt å ikke bare ligge der for meg selv 🙂 En ting har jeg iallfall lært at jeg må ta en dag om gangen når ting er som de er, så får jeg bare nyte de gode dagene så godt som jeg kan. Ikke gjøre for mye utav det å håpe at de vonde dagene ikke kommer igjen samtidig som jeg også må ha det i bakhodet..

Det er lett å miste humøret i stunder som virker helt håpløse, å da er det viktig å tenke på lyspunkter i livet å glede seg til ting! Den lille luringen i magen står i hodet mitt hele tiden, å jeg gleder meg så enormt til å kunne reise hjem som tobarnsmor å bokstaveligtalt starte et nytt liv på flere måter sammen med min egen lille familie, å alle de gode menneskene jeg har rundt meg !!!! Det å ha familie og venner i situasjoner som dette som backer deg opp å som sender deg et smil eller en god klem, det er virkelig gull verdt, å noe jeg aldri kan si for mye hvor mye jeg setter pris på!!

Her i gangene vanker dessverre mange triste skjebner, å noen verre en andre… Jeg har delt rom med flere som har måttet tåle kjempe triste beskjeder, og som både har kjempa og nå kjemper vonne kamper! Det er vondt å se at folk ikke har det bra, men så kan vi ikke annet enn å gjøre så godt vi kan alle sammen. Jeg har hørt en mor si hun ikke kan få panikk selv om hun har fått kreft, da barna bare vil få det enda værre viss hun ramler sammen… Det å se motet til folk å alle smilene i korridorene på pasientene her er utrolig overasskende å flott! Ja faktisk så smiler de syke pasientene enda mer en 90% av det egentlig friske personalet.. Det er klart ting kan være travelt, men et smil er noe som er helt gratis, og som kan gjøre såååå mye for den som får det!! Å spesielt i en tøff hverdag <3